AMA Celebrates Earth Day!!

The first and second graders at AMA teamed up with the 11th graders to collaborate on an Earth Day project this year. We have been focusing on the causes and effects of pollution over the past several weeks in school. On Tuesday, April 21st 24 AMA students and 3 teachers took to the streets of Panajachel to help collect some of the trash that pollutes our beautiful community and lake. We collected 15 bags of trash and sorted out the recyclables. Some of the plastic bottles were reused to make a vertical garden for our school and the rest was taken to the recycling center.

Los alumnos de primero y segundo junto con los de grado 11 han colaborado en un proyecto para la celebración del Día de la Tierra. Durante las últimas semanas nos hemos enfocado en las causas y efectos de la polución. El martes día 21 de abril, 24 estudiantes y 3 profesores fueron a recoger la basura que contamina nuestras bonitas calles en Panajachel y alrededor del lago. Recogimos 15 bolsas de basura y separamos los que se podían reciclar. Algunas de las botellas de plástico fueron reutilizadas por los estudiantes de grados 9 y 10 para hacer unos jardines verticales, en Los que plantamos algunas semillas.

imagephoto 2 (4)image (1)photo 3
photo 2 (2)